Onze vakantie in Nederland was veel te snel voorbij. Twee weken hadden we de tijd om familie en vrienden te ontmoeten en vakantie te vieren. Toch zijn we daar aardig in geslaagd! Een superleuke familiedag in een pretpark en een barbecue met de vriendengroep. Even op de fiets naar de vriendinnen in Hasselt en een borreltje met vriendinnen bij ons thuis. Sommige familie en vrienden kwamen even bij ons tijdelijke huis in Hasselt op bezoek. Eerst in het heerlijke en mooie huis van Gera, wat ook naar onze smaak was ingericht, en de tweede week in het fijne, vertrouwde huis van Jenneke en Erik met de grote speeltuin in de voortuin.

Soms hadden we een dagje Lisette bij Opa en Oma gebracht om met vrienden af te spreken. Eén dag gingen Stephan en ik los van elkaar op pad. Ik een heerlijk dagje met Johanna (die nam geen genoegen met een halve dag :D) in ons fijne en mooie stadje Kampen. We hebben geshopt, geluncht op het terras, strandje gepakt en langs de IJssel naar ons huis in Kampen gewandeld. Wat je al niet in een dagje kan proppen! Maar wat was het genieten. Stephan was bij vrienden in Wezep, waar we 's avonds met z'n allen gingen BBQ-en. Andere vrienden kwamen weer helemaal uit Eindhoven gereden om met ons te lunchen bij de Millegerplas, een mooie locatie trouwens!

Een dagje Ede hadden we gepland om ons neefje Lucas te bewonderen (en z'n ouders en zus natuurlijk te ontmoeten) en even een stukje op de paars wordende heide te wandelen met een softijsje in de hand. Stephans zus Inge en man Sven hadden we ontmoet in Zwolle op het terras tijdens een dagje shoppen. En Stephans broer Justin hadden we in Groningen op het terras ontmoeten tijden een dagje shoppen daar.

Voor de PCR-test moesten we ook een dagje uittrekken helaas. Toen de ene locatie in Meppel gesloten bleek te zijn, vanwege een Corona-geval, terwijl we er al waren moesten we doorrijden naar Hoogeveen. Toen hebben we daar ook nog maar even geshopt. Want ja, als je in Nederland bent kun je niet genoeg meenemen weer terug naar Curaçao. We gingen met aardig lege koffers heen en volle koffers weer terug. Zo gingen er bijvoorbeeld ook (kraam)cadeautjes mee voor ons toekomstige zoontje (die, nu ik dit typ, alweer 8 weken bij ons is).

Jeeeey! Een negatieve uitslag en dus mochten we vliegen! Terug naar Curaçao! Al had ik daar op dat moment nog niet zo'n zin in. Ik wilde nog wel wat langer in Nederland blijven. En nog wat langer van onze familie en vrienden genieten.

Eenmaal terug op Curaçao konden we ook onze inschrijving verder afronden. Eind augustus hadden we eindelijk de felbegeerde Sedula op zak! Nu horen we er officieel bij op dit eiland. Zo stoer om als ze om je ID vragen een Sedula te kunnen laten zien :D! Naast het geregel daaromtrent, ging ons dagelijkse leventje gewoon weer verder. Stephan werken, ik thuis met Lisette en wat kerkdingetjes. Ik vond dat ik maar weer moest gaan haken! Een knuffeltje voor ons zoontje zoals ik die ook voor Lisette had gemaakt. En omdat in je eentje haken wat minder leuk is dan met meer was ik een haakclubje begonnen :D! Dus gingen we op de vrijdag samen haken met een aantal dames, wat heel leuk en gezellig was! Zo zorgde ik er ook voor dat ik wel moest haken en het knuffeltje een beetje op tijd af zou komen. Helaas moet ik hem nog steeds afhaken (8 weken na zijn geboorte dus ;)). Wat voor knuffeltje zou het worden?